Francesos, Catalans i Espanyols són les nacionalitats que més demandes han fet a l’Oficina de Turisme de l’Estartit aquesta passada temporada d’estiu, on s’han rebut poc menys de 30.000 consultes entre els mesos de maig i setembre sumat al període de Setmana Santa. Gairebé un 2% més que l’any passat. La majoria de demandes, 27.650, s’han fet presencialment, però també se n’han atès a través del telèfon i les xarxes socials de la Destinació Turística |
L’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha fet recopilatori de les dades de les consultes que s’han fet a l’Oficina de Turisme de l’Estartit i el Punt d’Informació Turística de Torroella de Montgrí, aquesta temporada mitjana i alta.
Augmenta el turisme centre i nord-europeu
A l’Estartit, el turista francès és el que ha tingut més interaccions amb l’Oficina de Turisme amb 11.828 consultes, seguit del nacional amb 8.483 i l’espanyol amb 3.998. Holandesos (1.379 consultes), alemanys (986 consultes) i britànics (980 consultes) completen el Top-6 del rànquing. Si d’aquestes xifres n’extraiem tendències, cal destacar l’augment del turisme centre i nord-europeu a l’Estartit. Les consultes dels britànics han augmentat un 5% respecte a l’any anterior, les dels holandesos un 6%, les dels alemanys un 8% i les dels britànics un 5%. Això no obstant, els mercats que més augmenten són l’escandinau (+22%), el belga (+17%) i el dels països de l’est d’Europa (11%). |
Esdeveniments, informació general i sobre la Costa Brava, el més demanat
En l’àmbit del tipus de consulta que es fa, els esdeveniments que es fan al municipi són les més demandades amb 4.065 consultes referides a aquesta qüestió; seguit de qüestions no directament turístiques (com pagament de zona blava, per exemple) (3.330) i informació sobre la Costa Brava i la demarcació de Girona (2.555)
També són molt demandades informacions referent a les excursions en barca (1.983 consultes) o les rutes i itineraris pel parc natural.