L’EMD de l’Estartit esdevé seu de registre oficial de certificats digitals

Els veïns ja no s’han de desplaçar-se a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí per obtenir el certificat idCAT, que es podrà tramitar a la seu de l’EMD

L’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de l’Estartit ha esdevingut entitat de registre oficial de certificats digitals. Això significa que la ciutadania pt tramitar el seu identificador digital idCAT directament a la seu de l’EMD, evitant així el desplaçament fins a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí.

El certificat digital idCAT permet garantir la identitat d’una persona a internet i accedir de manera segura a un gran nombre de serveis i tràmits en línia amb les diferents administracions públiques. Entre els serveis hi ha l’obtenció de l’informe de vida laboral a la seguretat social, l’accés al certificat d’antecedents penals del Ministeri de Justícia Espanyol, presentar la declaració de renda davant l’Agència Tributària o consultar les diferents carpetes ciutadanes de les administracions públiques.

Per tramitar un certificat digital és necessari validar-lo a una entitat de registre, com l’EMD de l’Estartit. En el cas estardidenc, aquest servei està disponible dijous i divendres de 09h a 14h i no cal demanar cita. 

Amb aquesta novetat, l’EMD facilita l’accés de la ciutadania als serveis digitals, millorant l’autonomia dels veïns de l’Estartit i reforçant la proximitat de l’administració local.


ENLLAÇOS RELACIONATS