Els veïns ja no s’han de desplaçar-se a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí per obtenir el certificat idCAT, que es podrà tramitar a la seu de l’EMD
![]() |
L’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de l’Estartit ha esdevingut entitat de registre oficial de certificats digitals. Això significa que la ciutadania pt tramitar el seu identificador digital idCAT directament a la seu de l’EMD, evitant així el desplaçament fins a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí. |
El certificat digital idCAT permet garantir la identitat d’una persona a internet i accedir de manera segura a un gran nombre de serveis i tràmits en línia amb les diferents administracions públiques. Entre els serveis hi ha l’obtenció de l’informe de vida laboral a la seguretat social, l’accés al certificat d’antecedents penals del Ministeri de Justícia Espanyol, presentar la declaració de renda davant l’Agència Tributària o consultar les diferents carpetes ciutadanes de les administracions públiques.
Per tramitar un certificat digital és necessari validar-lo a una entitat de registre, com l’EMD de l’Estartit. En el cas estardidenc, aquest servei està disponible dijous i divendres de 09h a 14h i no cal demanar cita.
Amb aquesta novetat, l’EMD facilita l’accés de la ciutadania als serveis digitals, millorant l’autonomia dels veïns de l’Estartit i reforçant la proximitat de l’administració local.
